Alle Sprachen    |   EN   SV   IS   RU   RO   FR   IT   PT   NL   SK   HU   LA   FI   ES   BG   HR   NO   CS   DA   TR   PL   EO   SR   EL   |   SK   FR   HU   NL   PL   SQ   IS   RU   ES   SV   NO   FI   IT   CS   DA   PT   HR   BG   RO   |   more ...

Słownik polsko-niemiecki

BETA Online-Wörterbuch Polnisch-Deutsch: Begriff hier eingeben!
  äöüß...
  Optionen | Tipps | FAQ | Abkürzungen

LoginRegistrieren
Home|About/Extras|Vokabeltrainer|Fachgebiete|Benutzer|Forum|Mitmachen!
Übersetzungsforum Deutsch-Polnisch
 Language »
« 3 kurze sätze    

Polish-German Translation of
Zuch

« zurück | Antworten aus- oder einblenden | Diskussion beobachten
Frage:
Zuch  
von Catesse (AU), 2015-05-26, 08:59  like dislike  Spam?  
This has been sitting on EN-PL  for several weeks without an answer, so I decided to try here.
Is a "zuch" a younger "harcerz"? Internet usage is all over the place. If so, what is a young "harcerzka" called?  » Edit
Antwort: 
banan  #801932
von majonezzz, 2015-05-26, 23:22  like dislike  Spam?  37.201.192...
" Druhny i Druhowie, zuchy i zuchenki! "

ps. harcerka, not harcerzka

Google rlz!!

Mayo
Antwort: 
rlz  #801948
von Catesse (AU), 2015-05-27, 03:49  like dislike  Spam?  
Thanks ever so much. I shall enter them when I have a bit more time.
rlz: entering this in Google retrieves over a million entries with dozens of meanings.  Entering rlz harcerz is hardly more enlightening. And it is not in the online słownik skrótów. I am intrigued.
Antwort: 
emm  #802300
von majonezzz, 2015-05-28, 22:23  like dislike  Spam?  37.201.192...
Ich bin jetzt nicht sicher obich das korrekt verstehe. Hast du was mit "rlz" auf google gesucht?
Als ich früher online games gespielt habe, hat man öfter das benutzt. Rlz - rulezzzz - rules. Also "google  rlz" bedeutet "google ist das beste"

Ahh und sorry, dass ich in Deutsch schreibe. Da ich jetzt in DE wohne, konzentriere ich mich nur auf deutsche Sprache. Englisch habe ich leider auf die Seite weggestellt.

Salut!
Mayo
Chat:     
emm  #802314
von Catesse (AU), 2015-05-29, 03:36  like dislike  Spam?  
Thanks. I never play online games, so I do not know their abbreviations. Of course, I tried it on Google, which retrieves 1,300,000 sites for rlz, for which the most common meaning is Resort Latitude Zero. Take out "latitude", and the next most common is Rural Living Zone. Take out "rural", and up comes Relative Lempel-Ziv for Compression of Genomes.
With your hint that it was a Google abbreviation, not a Polish one, I found lots of reference to "RLZ parameters", and - eventually - came across the explanation you gave.
http://www.internetslang.com/RLZ-meaning-definition.asp
Now I am wondering what "emm" means, but I think that I shall not bother chasing it up.
My knowledge of Polish is fairly pathetic, but my German is quite good. However, I don't speak Internet.
(PS: I have just bought a new laptop, and my supplier is installing a Polish spellcheck program. Now, if it works properly, that is luxury. Would I like French and German? Probably, but not enough to pay the extra fee.)

Optional: Login | Registrieren 
  Frage beantworten oder Kommentar hinzufügen
Please log in to post an answer to this thread - or post a new question.
nach oben | home© 2002 - 2020 Paul Hemetsberger | Impressum / Datenschutz
Dieses Deutsch-Polnisch-Wörterbuch (Słownik polsko-niemiecki) basiert auf der Idee der freien Weitergabe von Wissen. Mehr dazu
Links auf dieses Wörterbuch oder einzelne Übersetzungen sind herzlich willkommen! Fragen und Antworten
Werbung